Audiomarketing to forma działań polegająca na skutecznym oddziaływaniu na zachowanie Klienta w miejscu sprzedaży, za pomocą odpowiednio sformatowanych programów muzycznych. Audiomarketing jest niezwykle istotnym elementem wspomagającym nowoczesne strategie marketingu sensorycznego. W ramach audiomarketingu wiele firm oferujących działania związane z tego rodzaju marketingiem może zaoferować muzykę bez ZAIKS, która z powodzeniem będzie mogła zostać wykorzystana w różnych sklepach dobierając formaty muzyczne indywidualnie do każdego klienta.
Audiomarketing w praktyce
Jak muzyka wpływa na potencjalnych klientów w miejscu sprzedaży? Po pierwsze muzyka może znacząco poprawić nastrój klientów. Słysząc radosne bądź spokojne dźwięki klient będzie zrelaksowany. Wybierając muzykę bardziej żywiołową i szybką zachęcimy klientów do dokonywania szybszych decyzji, zaktywizujemy go i ożywimy. Muzyka może znacząco zbudować wizerunek danej marki. Będzie ona również wpływała na zbudowanie więzi klienta z daną marką czy firmą i zachęci go do częstszego korzystania właśnie z jej usług bądź produktów. Muzyka podnosi atrakcyjność oferowanych usług lub produktów, dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na zastosowanie tego rodzaju działań marketingowych w swoim sklepie.
Jak muzyka jest dobierana względem poszczególnych sklepów?
Muzyka musi być odpowiednio dobrana, tak by działanie audiomarketingu było skuteczne. W zależności od tego do jakiego grona klientów zostaje kierowana oferta danego sklepu muzyka zazwyczaj koresponduje z założeniami. Osobom młodszym bardziej spodobają się żwawe, szybki piosenki, które aktualnie są na czasie, a dla osób starszych wybierana jest muzyka z lat 80 i 90, która przywoła pozytywne wspomnienia. I tak w przypadku sklepów lub sieci sklepów, audiomarketing wiąże się z koniecznością identyfikacji w każdym z punktów. Muzyka, która dobierana jest w celu emisji, musi być starannie przygotowana i dopasowana pod konsumentów. Z audiomarketingu korzystają sklepy spożywczo-przemysłowe, sklepy z konfekcją damską i męską, sklepy z wystrojem wnętrz, Sklep z markową odzieżą oraz markety budowlane, restauracje, puby, kawiarnie, pizzerie, inne lokale gastronomiczne. Inna sytuacja jest w przypadku galerii handlowych i pasażów. Tam muzyka musi być dostosowana do osób w różnym wieku. Bardzo często w takich miejscach zakupy wykonują całe rodziny, dlatego audiomarketing musi być dostosowany do takich potrzeb. Zazwyczaj wybierane są lekkie utwory pop, r&b, muzyka lat 80-tych i 90-tych czy ballady, przez co przedsiębiorca może mieć pewność, że muzyka ta spodoba się każdej osobie nawet mimo, znacznych różnic wiekowych.
Audiomarketing jest świetnym działaniem, które gwarantuje, że klienci będą mogli zbudować konkretny wizerunek danej firmy, a ponadto podczas zakupów będą mogli zrelaksować się słuchając przyjemnych utworów i dokonywać zakupów w miłej atmosferze. Muzyka płynąca w tle podczas kupowania sprawia, że proces ten staje się przyjemniejszy, a dana osoba chętniej będzie wracała do danego sklepu. Więcej szczegółowych informacji na ten temat przeczytasz pod adresem http://www.ims.fm/sensory/audiomarketing