Gdy chcemy zdobyć uwagę swojego klienta to tak naprawdę w żadnym wypadku nie powinniśmy zapominać o reklamie tradycyjnej. Zdecydowanie to content marketing jest w zasadzie osiemnaście razy bardziej skuteczny od formy tradycyjnej reklamy. Wraz z rozwojem internetowego marketingu powstaje tak naprawdę coraz więcej i często bardzo enigmatycznych pojęć. Jednym z nich może także wydawać się content marketing. Jest to jednak w zasadzie zbyt obszerny dział, że nie powinniśmy go pomijać, a także jego definicji.
Co zrobić by przyciągnąć do siebie użytkowników?
Banner uciekający, grająca strona czy też wszędobylskie reklamy wzbudziły u użytkowników Internetu bardzo duża niechęć, że zapadliśmy w tak zwaną reklamową ślepotę. Marketerzy wymyślili więc kontekstowe linki, przekaz reklamowy wpisywany w daną wyszukiwarką internetową oraz całe inne cuda. A po co? Oczywiście po to, by one przyciągały uwagę.
Udawanie tak naprawdę, że reklama reklamą wcale nie jest okazało się zdecydowanie nieskuteczne. Dla użytkowników w zasadzie są najbardziej wartościowe w Internecie wszelkie rodzaju relacje, rozrywka, porady jak i także informacje. Aż pięćdziesiąt dziewięć procent internautów, kiedy tak naprawdę jest w potrzebie to informacji szuka nigdzie indziej jak właśnie w Internecie.
Mówi się, że content marketing nie jest wcale drogi. Według przeprowadzanych badań lead content marketingu jest, aż o czterdzieści jeden procent tańszy niż przy tak naprawdę użyciu tradycyjnych marketingowych badań. Content marketingo jest niczym innym jak produkowaniem wartościowych treści, które będą odpowiadać na konkretne potrzeby klientów. Zdecydowanie content marketing to przyciągnie uwagi, dystrybucja wartościowej treści jak i także zdobywanie zaangażowania.
Musimy jednak zauważyć, że content marketing nie opiera się bowiem na fabryce treści. Jest to przede wszystkim sztuka zaspokojenia potrzeb klienta oraz także zrozumienia. Narzędzia, którymi posługuje się content marketing są bardzo zróżnicowane oraz kluczowe w tej sytuacji jest umiejętne dobranie. To w jaki tak naprawdę sposób należy narzędzia dobierać do podawania treści naszej docelowej grupie zależy oczywiście od samej tematyki jak i także od charakteru marki oraz jej osobowościowych cech.
W jakim celu produkuje się content?
Zależy także od misji oraz wyższego celu naszej firmy. Jednak przede wszystkim od tego co tak naprawdę działa na naszych obecnych klientów oraz dla naszych potencjalnych klientów. Zdecydowanie najlepszą drogą do wyboru skutecznego narzędzi content marketingu jest jak najbardziej wyczerpujące poznanie potrzeb grupy docelowej. Kolejny krok to testowanie różnego rodzaju narzędzi. A jakie są narzędzia content marketingu najpopularniejsze?
Zdecydowanie jest to:
- Social Media,
- artykuły,
- spotkania offline,
- newslettery,
- case’y,
- blogi,
- poradniki,
- raporty,
- webinaria,
- webcasty,
- emagazyny,
- micostrony,
- wideo,
- wirtualne konferencje,
- ebooki,
- oraz podcast.
Jak widzimy znacznie dużo tego jest. Tak więc dziedzina ta jest mocno rozbudowana. Content marketingiem zajmują się oczywiście specjalne marketingowe agencje.
Patronat – LTB content marketing. Odwiedź stronę agencji 🙂